Akadályugrás, palánkmászás apport behozatalával:
Akadályugrás és palánkmászás-a tanítási módszer ugyanaz.Sőt palánkot mászni sokkal hamarabb megtanulnak a kutyák és szívesebben is csinálják.Az akadálynál nagyon hamar elkezdenek trükközni, ahogy emelkedik a magassága annál inkább megpróbálják kikerülni.
A legalacsonyabb léccel indítok és oda-vissza átugrom az akadályt a kutyával együtt.Ha felfogta, hogy mit akarok és szívesen ugrik velem előveszem a két labdát és ahogy a videón is látható egyet átdobok.
Hozd vezényszót mondok amikor ráfog és hívom vissza:hozzám vagy akadály, sőt az elején odaszaladok az akadály megütögetem és úgy csalogatom vissza.
Kezdő kutyára, de még a haladóra is rácsatoljuk a hosszú pórázt és azzal akadályozom meg, ha ki akarja kerülni.Ha van segítség még jobb, a segítőtárs az akadály mellé áll és ő kezeli a hosszú pórázt.
Fontos, hogy ne az legyen a fő szempont, hogy minél hamarabb pakoljam fel a léceket és egy hét múlva már az 1 m-t ugorja.Az ugrás helyes
technikája a fontos: a lábát nem ütheti hozzá a léchez.Versenyen ezt lepontozzák és a kutyának is fájdalmas, ha állandóan megüti a lábát.
Ráadásul ha már apportfával a szájában ugrik még nagyobb jelentősége van, mert maga az apport tanítása sem egy egyszerű dolog: sík talajon később akadályon és A palánkon.Ott még arra is külön kell figyelni, hogy ne rágja a fát a kutya.Tehát előbb megtanítom szabályosan akadályt ugrani - párhuzamosan vele külön az appotírozást(később erről is lesz szó) és majd utána csatolom össze a két gyakorlatot.
Visszatérve az akadályhoz, amikor egy lécmagasságot simán ugrik oda-vissza akkor emelem meg a következő szintre, rápakolok még egy lécet.De csakis egyet.Artúr minden egyes lécemelésnél egy darabig beveri a lábát, de gyorsan hozzászokik az új magassághoz és akkor jöhet az újabb léc.
A palánknál ugyanez a helyzet.Kezdetben jól széthúzom a palánkot, hogy minnél alacsonyabb legyen és ahogy fejlődik a kutya úgy magasodik a palánk.
Azért kell a lábak között dobni a labdát-tárgyat, mert ez egy tanítási fokozat és amikor a kutya később a tárgyal visszatér a gazdához-na innen mondom én hogy szoktam:
-tehát átdobom a labdát az akadályon elküldöm Artúrt, átugorja, ahogy felveszi a labdát pörgetem a másikat, mutatom neki , hívom
-és amikor visszafelé átugorja az akadályt átdobom a lábam között
.
Ez egy játékos rész, mai napig csinálom vele, hogy gyors legyen és örömmel ugorjon.
A lényeg:
-megtanulja a kutya, hogy amikor visszaugrik, közvetlen szemből szorosan érkezzen hozzám és amikor be akarom ültetni szabályosan-most a tanításról beszélek-akkor összezárom a lábam és rászólok ülj, persze ilyenkor nincs második labda.Mert már tudja , hogy oda-vissza meg kell ugrani az akadályt, tehát elég egy tárgyat átdobnom és amikor visszaugrik vele, beültetem és utána játszok vele.
Azért kell a lábak között dobni a labdát-tárgyat, mert ez egy tanítási fokozat és amikor a kutya később a tárgyal visszatér a gazdához-na innen mondom én hogy szoktam:
-tehát átdobom a labdát az akadályon elküldöm Artúrt, átugorja, ahogy felveszi a labdát pörgetem a másikat, mutatom neki , hívom
-és amikor visszafelé átugorja az akadályt átdobom a lábam között
.
Ez egy játékos rész, mai napig csinálom vele, hogy gyors legyen és örömmel ugorjon.
A lényeg:
-megtanulja a kutya, hogy amikor visszaugrik, közvetlen szemből szorosan érkezzen hozzám és amikor be akarom ültetni szabályosan-most a tanításról beszélek-akkor összezárom a lábam és rászólok ülj, persze ilyenkor nincs második labda.Mert már tudja , hogy oda-vissza meg kell ugrani az akadályt, tehát elég egy tárgyat átdobnom és amikor visszaugrik vele, beültetem és utána játszok vele.
Folyt. köv.
Kiskunhalasi kutyaiskola-ebtrainingteam
Kiskunhalasi kutyaiskola-ebtrainingteam